Monday, December 27, 2010

Bekerja di Delifrance

fuhh first time aku kerja pada 24/12/2010,macam tak percaya je aku dah kerja,nanti dah ada duit sendiri.yesss!boleh lah aku shopping brg2 yg aku suka.tapi yg penting aku nak buat lesen kereta aku dulu :) cool yeaahh!hmm dekat delifrance pun best jugak.kakak2 and abg2 dekat sane pun ok je.baik2 je dorg.tapi ade la sorg ni agak mcm sombong and poyo cket tapi bia jelah biase lah tu kn.bende normal perangai org nikn mcm2.gaji pun not bad lah.penat?fuhh boeh lah tahan penatnye nasib baik lah kat rumah ade kerusi urut dapat lah jgk legekkn kaki,bdn aku yg lenguh niyh.so tadelah aku pnt sgt lps dah kne urut dgn kerusi yg bjasa ni.haha.bila dah kerje ni barulah tahu mmg susah nak cari duit.hmm barulah nk pandang pengorbanan ibu and ayh yg dah mmbanting tulang nak cari rezeki utk ank2.mmg lah aku blh dikategorikn dlm golongan ank org senang tapi tbyng lah jgk mcm mne lah org yg hidup susah tapi ank belagak kaye.brg nak beli yg brand2 je sume nak mahal2.cari duit sndiri tak nak!heisshh lagi2 zaman skrg ni sumenye mahal2.mkn sume mahal dekat tempat aku ni pun mineral water je dah nak dekat rm3!pergh tu baru mineral water blm lg yg laen2.sumenye mahal.nsb baek lah tmpt aku tu mmg pelanggan dye boleh dikatekn 90% org cina.haha yg funny nye ramai pulak pelanggan cina asek tersasul2 ckp cina dgn aku.smpai org cina boleh tanye aku sama ada aku ni cina ke melayu.hahah.tapi ni buat kn aku ttbe je nak belajar ckp cina.hisshh mintak2lah 1 day nnty hajat aku ni tercapai.mmg tu jadi satu keistimewaan dalam hidup aku kalau aku dah berjaya ckp cina.msty seronok habis nnti.boleh lah aku balas ckp cina balik kalau ada cina tersasul2 ckp cina dgn aku.dorg tak malu aku pun tak rasa segan nnty.hehe.hmm sbb makin bz dgn kerja aku pulak dah jrg nak msj dgn DIA tapi alhamdulillah DIA always call aku and bgtaw nak masuk clas dah suma nk pegi tu ini.hmm tadelah aku terasa sgt yg DIA lupa kat aku and aku abaikn DIA.syg youlah dear.thx sebab faham hope you dont mind yeaahh?nnty i dah gaji i belanja mkn and tgk movie tawww.hari tu pun kita hangout you bnyk klua duit utk i so nnty i pulak blnje you ok?jgn nak bkira dgn i lah!haha.yg penting i sgt rindukn you.harap2 sabtu ni you jadi dtg tempat i.hmm dalame tak jumpa youlah you jd dtg taw dear.tak dtg i tak nk lyn you 1 week!err sggup ke?haha tgk2 nnty aku yg call dye.ylaa rriiinnddduuuuuuuu.lagi2 aku mmg suka dga suara serak basah dye tu.hahaha.hmm ape pun aku suka dgn tmpt kerja aku ni.harap2 perasaan suka ni akn kekal smpai lah aku nak bhenti nnti.aminn.
Written by Fieyveestory

No comments:

Post a Comment