Tuesday, January 17, 2012

Permulaan Yang Penuh Dengan Dugaan.

awal tahun lg dah macam macam dugaan aku kena tempuh. kwn2, family dan org2 sekeliling yang ada dan kenal aku. aku tak tahulah sama ada aku kuat atau tidak nak menghadapi semua ni. kuat ke aku? tabah ke aku? mampu ke aku? entah lah, hati ni sentiasa tanya pada diri sendiri.

kenapa?? kenapa mesti aku? kenapa pilih aku? kenapa aku yang mesti di uji sampai mcm ni sekali.? kenapa tuhan suka menguji sampai aku rasakan aku tak mampu nak berdepan,? kenapa aku mesti di uji sampai aku kena menanggung rasa sakit hati yang teramat sangat? kenapa mesti aku yang di uji dari kecil? kenapa mesti aku di uji sehingga aku menangis? kenapa aku insan yang terpilih untuk di uji sampai mcm ni sekali??? :'(

hati ni, mengaku nak berkongsi dengan sesiapa pun tapi mulut terkunci, tak tahu nak luahkan. aku dah macam tak reti nak berkongsi masalah yg mmpu buatkn aku mngs dgn org lain. aku hanye reti bkngsi mslh2 kecil dgn kwn2 yg lain. asal je rasa nak bcerita apa yg aku alami mulut terkunci. hati aku mberontak. aku nak bckp.! aku nak luahkan apa yg tbuku di hati aku ni. tp knpa? kenapa aku ambil sikap bdiam diri?

aku bkn hipokrt, pamerkan rasa suka, ketawa, senyum gembira di dpn semua org. tp hakikatnya aku ketepikn semua mslh aku, semua rasa hati yg aku tanggung, semua bnda yg aku rasa. aku ketepikan sbb aku suka kan keseronokan dlm hidup aku, keceriaan yg aku pamerkan, aku bosan dgn mslh,! bg aku semua tu mnyusahkan dlm hidup aku.! buat apa aku nk hidup dlm kemurungan sdgkn hidup ni penuh dgn keindahan.! utk ape pulak aku nk bsedih? sedangkn hidup ni penuh dgn kegembiraan. semuanya kita yg kena cari, hati nak gembira. kita sendiri kna cari jln utk gembirakan hati ini.

sejujurnya aku bosan, bosan dgn mslh yg aku alami. kerana apa? aku malas nak fkrkn, sbbnya? ya aku mngaku aku akn mngs, aku akn skt hati. aku akn bfkran ngtv.! perkara nilah aku bnci, sbb aku tak mnjadi diri sndiri! aku bkn mcm tu.!! aku tahu aku bkn mcm tu. aku takut jd mcm tu, aku takut sbb mcm mcm perkara bodoh aku blh buat. knpa msti aku yg tanggung suma ni?

aku tahu setiap org dcpta tdk smpurna. aku tahu setiap org ada mslhnya sndiri, aku tahu ada yg lebih hebat mslh yg dorg kna hadapi. tp, aku cuma mahu menjadi seorg budak yg tabah.! budak yg kuat,! bdk yg mmpu btahan dgn apa juga ujian yg tuhan berikan.! tapi mampu ke aku?

walaupun aku akn mngs di suatu sudut tanpa org ketahui... aku senang.... walaupun tiada yg dtg memujuk,... aku senang. ....walaupun tiada yg teman.. ya.. aku senang.. senang dgn cara aku.. tp aku juga insan biasa. dlm keadaan senang dgn cara sndiri aku tetap mngharapkn ada insan yg fhm keadaan aku. entahlah aku sndiri xfhm dgn diri aku.. Ya Tuhan, bila semua ni akn berakhir? bila kau mahu bhnti menguji? Ya Allah, aku bukanlah sekuat yg dilihat olh mereka, aku mengaku Ya Allah, aku penat. dari kecil aku menanggung beban sehingga lah kini. bila semuanya akan berakhir?

walau mcm mana pun aku tetap kna mnghadapi.! aku tetap kna bdepan.! aku tetap kna tabah dgn semua ni.! aku hanya bdoa agr aku tdk bpts asa dan sntiasa tabah dan kuat mnhadapi ujian dari NYA... niat di hati juga kerana tak mahu mengaibkan sesiapa. biarlah org aibkn aku.. biarlah org burukkan aku.. biarlah mencanang cerita pasal aku.. aku cuba belajar utk meredhai.. aku belajar dari kesilapan.. semua ni mematangkan aku mndewasakn aku..jadi diri sendiri lebih baik dari jadi org lain. aku adalah aku dan aku tetap aku.! :')
aku senang dgn cara aku. #tersenyum :)

Written by Fieyveestory

No comments:

Post a Comment